Marketing zapachowy – co to takiego?

Człowiek odbiera świat za pomocą zmysłów. Jest to prawda znana od pokoleń. Nie zawsze jednak wiedziano, w jaki sposób ją skutecznie wykorzystać. Dziś szybciej dokonuje się postępów w różnych badaniach, a dzięki temu można wykorzystać nową, szeroką wiedzę do celów praktycznych.

Marketing zapachowy daje świetne efekty

marketing zapachowyNa przykład, wiedząc w jaki sposób działa ludzki nos, można podjąć bardziej skuteczne działania marketingowe. Oczywiście, nie tylko w tej dziedzinie wyniki różnych badań mogą być stosowane do praktycznych celów, ale jest to przykład ich zastosowania. Aromamarketing, bo tak właśnie nazywa się marketing, który wykorzystuje wiedzę o tym, jak odbieramy zapachy, jest bardzo skutecznym narzędziem w rękach marketingowców i firm, które korzystają z ich usług. Człowiek bowiem bardzo łatwo poddaje się działaniu zapachów. Kompozycje zapachowe działają na nas bardziej niż zdajemy sobie z tego sprawę. Możemy nawet nie wiedzieć, że jakieś wonie dotarły właśnie do naszego nosa, a tymczasem zapachy mogą być świetną opcją dla sklepów czy biur, kiedy chcą nas zachęcić, abyśmy korzystali z ich usług. Marketing zapachowy stosowany jest coraz szerzej i okazuje się, że daje świetne efekty. Na ten temat opublikowano już całkiem sporo badań. Ludzie pod wpływem pozytywnych woni inaczej reagują chociażby na personel sklepowy. Stają się bardziej otwarci na rożne propozycje. Może to działać oczywiście również w lokalach biurowych, które oferują różne usługi swoim klientom. Stosowana jest po prostu aromatyzacja pomieszczeń i wtedy klient wchodzi do miejsca, w którym pięknie pachnie.

Neutralizacja zapachów oczywiście nie wystarcza, ponieważ jest to jedynie usunięcie przykrych zapachów. Marketing zapachowy zaś polega na tym, że dodatkowo rozpylany w przestrzeni jest zapach pozytywny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *